dinsdag 21 juli 2015

mijn verzameling: cactussen

 






Hoi,

Cactussen zijn leuk! Mijn eerste eigen plantje vroeger was een cactusje van de Intratuin. Mijn broertje en ik kregen toen ieder een mini cactus. We waren er heel blij mee en we gaven ze trouw elke week een paar druppeltjes water. Totdat er een (twee weken later) kapot viel. De andere heeft volgens mij nog best lang gestaan, maar uiteindelijk is die ook weggegaan. (alsof hij weg liep hehe:'))
(Of mama heeft hem weggegooid doordat ze zich er steeds in prikte met poetsen.)


Ik vond cactussen eigenlijk altijd wel grappige plantjes, dus een aantal maanden geleden besloot ik er een te kopen bij de Sissy-Boy homeland. Die winkel is zooo leuk dat ik me telkens moet inhouden om overbodige maar ozo leuke schriftjes, fotolijstjes, theekopjes en nog meer cactussen te kopen.
Maar oké ik kocht dus een cactus. Een met gele bolletjes bovenop. En toen. Kocht ik er nog een. En nog een. En nog een.. En nu mag ik er geen meer kopen van mezelf. Denk ik..





De tweede kreeg ik van mama:) Dat is de grootste die ik heb. En hij staar scheef in de pot. (Het is trouwens echt moeilijk om een cactus recht en zonder naalden in je vingers te krijgen in een potje te krijgen).

De derde vind ik de leukste. Een schattig platgeduwd bolletje met een soort witte zachte bolletjes erop waaronder de naaldjes verstopt zitten. Deze is van een klein winkeltje in Arnhem waar ik de naam niet meer van weet.




Oké ik was even afgeleid, want er staat buiten een kind te schreeuwen terwijl de (ik denk) vader staat te lachen waardoor het kind doorgaat met schreeuwen... Nu lachen ze allebei... nu lopen ze verder..

 
 

De vierde cactus is rood/roze en groen. Deze kocht ik (eigenlijk kocht papa hem en moet ik het nog terugbetalen maar sshht..) in een groot tuincentrum waar ze suuuuper veel cactussen hebben:):):)


 
De naam van deze post begint met 'mijn verzameling:' omdat ik vaak spulletjes verzamel waar ik ooit misschien ook nog iets over wil schrijven/typen. Dit is natuurlijk wel een kleine verzameling: vier cactussen haha.
 
 
Bedankt voor het lezen <3
 
 
 
Liefs, Floor

1 opmerking: