donderdag 27 augustus 2015

DIY: planten hangpotje



Hoi,


Ik liep pas in een tuincentrum toen mijn oog viel op de hangende plantenpotjes. Ik zag ze al vaker op Pinterest en vind ze heel leuk, Maar in het tuincentrum besloot ik er een te kopen. Ik had ook al een plantje gepakt, maar toen dacht ik: Nee! Ik ga het zelf proberen te maken. Zo gezegd zo gedaan!
kijk verder om stap voor stap te zien hoe ik het maakte.


Nodig:

* plantenpotje
* verf (als het potje een andere kleur moet hebben)
* kwast
* touw
* dunner touw
* ringetje
* schaar
* iets om het touw te meten


 1. Verf het potje als het nog niet de gewenste kleur heeft. Ik heb twee verschillende verven door elkaar gemengd (tex voor op de muur en lak), dus je kunt gewoon verf die je hebt staan pakken als het materiaal de verf pakt.








2. Knip dan acht stukken touw af van 90 centimeter OF MEER (ik zou meer doen want het was wel erg kort. Als het langer is zou je ook nog een lus van het touw kunnen maken in plaats van een ringetje gebruiken).

3. Knoop de acht stukken touw bij het begin aan elkaar.







4. Knoop dan twee touwtjes aan elkaar ongeveer 10 centimeter van de grote knoop af.

5. Knoop een van de bij elkaar geknoopte touwtjes vast aan een touwtje van de vorige knoop ernaar. (Ik snap deze zin zelf niet eens). De touwtjes aan de uiteindes knoop je ook weer aan elkaar.

6. Dan pas je op het potje erin past. Als het een langer potje is kun je stap 5 nog een keer doen.



























7. Als laatste haal je de uiteindes van de touwen door een sleutelhangerringetje en wikkel je er stevig een dunner touwtje omheen. (Anders valt hij op de grond)

































En dan zet je er een plantje in:)


Bedankt voor het lezen van mijn post!!


Liefs, Floor




3 opmerkingen: