zondag 28 juni 2015

Londen 2015





Hoi,

Oké, dit wordt mijn eerste echte bericht... spannend...
Ik ben een paar weken geleden (27 t/m 31 mei) met Iris, Charlotte en Lobke naar Londen geweest. De eerste keer op vakantie zonder mijn ouders. De eerste keer vliegen. Het leek me wel leuk om wat foto's hiervan te delen en kort te vertellen hoe alles ging enz. Dus hier mijn verhaal:


(27-05-15) Om 4.00 uur ging mijn wekker. Op naar het vliegveld! want om 8.00 uur ging onze vlucht. We hadden een korte goede vlucht, maar ik vond het best wel heel erg spannend.. Zo veel mensen in zo'n 'kleine' ruimte. Onze koffers pasten, nadat we de asociaal geparkeerde koffers een beetje aan de kant schoven, net in het opbergkastje. Behalve die van Iris, dus stopte ze die maar onder de stoel. Bij elke onverwachte beweging die het vliegtuig maakte schrok ik en vroeg ik of dit wel normaal was.. een stuk of 10 keer.

We hadden om 13.00 uur afgesproken met de verhuurder van ons appartement OP ABBEY ROAD (omg!!!! Beatles zebra!!! Abbeyroad studio!!) En na dat we twee uur in de bus zaten en een metroticket bemachtigde kwamen we aan voor een mooi appartement zonder verhuurder. Uiteindelijk kwam een vriend van hem die ons er met gebrekkig Engels in liet terwijl ze de vloer nog aan het poetsen waren. Onze bovenbuurvrouw vond onze aankomst niet zo leuk en riep dat we stil moesten zijn uit het raam terwijl we normaal praatten.. Ok?
We hadden honger van de reis en liepen naar de supermarkt die twee minuten lopen zou zijn (het was uiteindelijk ongeveer 20 minuten) en na het eten gingen we met een rode dubbeldekker bus naar Oxford street zodat we dat ook maar gehad hadden.







(28-05-15) Voor dag twee stond China Town en Piccadilly Circus op de planning. En we wilden kaartjes voor de musical Les Miserables kopen, maar de goedkope kaartjes waren uitverkocht (dit vond ik niet leuk:'() en China Town zijn we misgelopen. We zijn wel nog naar een Japanse supermarkt geweest waar Charlotte helemaal blij werd van al het schattige eten en de Aziatische mode tijdschriften. (Ook al vergat ze het Japanse eten later mee te nemen uit de koelkast van het appartement.) 's Middags hebben we gepicknickt in regentpark en gewinkeld op Regent Street.


Leicester Square

Leicester Square

Dit tekende ik op de muur vol tekeningen voor Abbey Road Studio's


(29-05-15) Dag 3 regende het. Lobke, Charlotte en ik gingen naar Camden en Iris alleen naar Oxford Street. We stapte uit bij Chalk Farm (ik moest nog lachen om de naam) en we bezochten eerst Stables Market; een grote half overdekte markt met leuke winkeltjes. Platen winkels, een creepy speelgoedwinkel, Cyberdog; een grote glow in the dark winkel en heel veel eetkraampjes. Ik heb nog nooit zo'n groot stuk pizza gehad!! Ik kocht een paar leuke kaarten en een ronde zonnebril.




In een klein platenwinkeltje zagen we deze plaat liggen. hahaha. Daar moest ik even een foto van maken.


Ook stond er een fotohokje waar we dan eindelijk in zijn gegaan, dit wilde ik al lang een keer doen:)

Na Camden Town en een smoothie in de Mc Donalds besloten we toch nog even naar China Town te gaan. Charlotte kocht hier dure make-up in een winkel met niet zo'n aardig personeel, want zij dachten natuurlijk dat we toch niks zouden kopen..



We hadden nog even tijd tot het eten dus we gingen nog naar de Beatles en Sherlock Holmes winkel die naast elkaar liggen op Bakerstreet. Jeeeej Beatles! Ik kocht twee buttons, lekker subtiel.

Lobke kookte. (zoals bijna elke avond) We aten spaghetti carbonara met te weinig saus. Maar wel lekker. We hadden de avond daarvoor trouwens pannenkoeken waarvan de helft aanbrandden (die ik bakte waren aangebrand) en Lobke gooide de hete olie over haar been dus toen gingen we uitzoeken wat er tegen brandwonden helpt en toen heeft ze haar been met aluminiumfolie ingepakt en er tandpasta op gesmeerd. Random gebeurtenis.

We wilden de London Eye nog zien in het donker, dus we gingen die avond met de metro naar station Waterloo en liepen naar de London Eye. Op de brug bij Waterloo wilde ik een coole foto maken met een lange sluitertijd om de lampen van de auto's als lange lichtstralen te zien, alleen de auto's wilden niet doorrijden dus dat lukte niet helemaal helaas. We hebben nog op een bankje aan de Thames gezeten en getwijfeld of we een stroopwafel aan een zwerver wilden geven, maar we wisten niet zeker of het wel een zwerver was dus dat hebben we maar niet gedaan.






Dag 4 hebben we eerst onze spullen naar het hotel gebracht waar we de laatste nacht sliepen.
's Middags zijn we naar het Natural History Museum gegaan. ik vind het echt een heel mooi museum, want het is sowieso een heel mooi gebouw. Fijn om even binnen te wandelen omdat het toch gratis is. We hebben lang niet alles kunnen zien omdat we ook nog naar Portobello market wilden gaan, maar dat wat we gezien hebben was supertof en informatief. Een nagebootste aardbeving, een muur met sterrenbeelden, heel veel edelstenen en opgezette dieren. Na het museum gingen we dus naar Portobello. Er waren heel veel kraampjes met platen, oude camera's en andere oude zooi. haha, Leuke zooi dan. Na een pizza in een Italiaans restaurant met te veel airco gingen we terug naar het hotel.












Dag 5 was onze laatste dag in Londen. Dezen hebben we benut op Oxford Street. Ik wilde nog graag naar The Photographers' Gallery en naar de grote Lush, maar we kwamen erachter dat de winkels op zondag pas om 12.00 uur open gingen, dus we gingen eerst naar The Photographers' Gallery omdat dat een half uur eerder openging en ja tijd winnen is wel belangrijk op de laatste dag. Er waren mooie exposities te zien van verschillende fotografen. Nadat we daar rondgekeken hadden en ik nog een paar kaarten kocht, (ik koop namelijk in elk museum waar ik kom een kaart) gingen we naar de megagrote nieuwe Lush winkel en nog opzoek naar een Casio horloge voor Iris. Toen scoorde we nog een gratis Magnum bij een Magnum evenement en was het alweer tijd om naar het vliegveld te gaan, dit keer met de trein omdat dat toch wel een stuk sneller ging. Om 19.30 uur ging onze vlucht terug (met turbulentie:((() En om 23.00 uur was ik weer thuis.

The Photographers' Gallery


The Photographers' Gallery

Foto's vanuit de alle ramen van een flatgebouw.

The Photographers' Gallery

Lush

Toen het weer nog goed was.













Bedankt voor het lezen.



Liefs, Floor 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten